onsdag 23 september 2009

Allergier

Så många saker händer just nu och jag får inte till det med mina inlägg och jag glömmer bort vad det var jag ville berätta och så är dagen slut. Jag ligger efter känner jag. Det vet ju inte ni. Så jag behöver ju inte förklara mig. Bara låtsas som om läget är under kontroll. Hahaha.

I måndags blev Sidney medbjuden av sin kompis Michael, hans pappa och morfar på en baseball match. Det var Mets som spelade och i vår familj hejas det på NY Yankees. Men vad gör det. Det är ju upplevelsen som är fantastisk. Sägs det. Jag sa ja åt hans vägnar. Gissa om han blev glad när nyheten nådde honom.
Sen skenade min fantasi.
Vi känner ju dem. Tror vi. Men så säger väl alla som låter sina barn följa med människor som de tror de känner. Och så får de aldrig mer se sina barn. De blir sålda på någon slags barnmarknad på internet. Jag vet, jag borde söka för dessa tankar. Men ni vet, jag har väldigt livlig fantasi. Jag tänkte mig att allt var en komplott och att de middagar vi varit på med hela deras släkt var en slags förtäckt inspektion av vårat barn. Invaggade i falsk trygghet. Jag inbillade mig att när jag skulle upptäcka att han var borta och åkte iväg till deras hus skulle det vara tomt och ingen skulle veta vart de flyttat.
Sen bestämde jag mig för att jag nog inte skulle tänka såhär och att det bara var en baseball match.

Jag och Douglas väntade kvar en stund hemma hos dem när Sidney åkt. De hade nämligen fått en 10 veckors liten kattunge. Douglas var förälskad. Totalt. Han höll den som om den var av porslin. Så stolt och så duktig. Han pratade med den och berättade att den var söt. Jättesöt.

Sen fick han utslag och började klia. Något så vansinnigt mycket. Hela ansiktet blev rött och kliigt, händerna blev röda och prickiga. Och det var dags för allergimedicin. Och jag blev ledsen. För jag tycker så synd om honom som är så allergisk. Jag och Sidney som pratat om att vi skulle skaffa katt. Douglas också. Nu säger han, "mamma, vi kan inte ha katt för jag är algisk (allergisk) vi kan ha hund istället". Jag visste att de inte skulle vara nöjda med fiskstackarn länge.

Inga kommentarer: