onsdag 9 december 2009

Snowday

Årets första snowday. Jag var uppe runt fyra snåret i morse för att ta min medicin. Träden var täckta med vit fluffig snö och det var så vackert!
Kvart i sex ringde telefonen och en automatisk telefonsvarare meddelar att skolan är "delayd" med 2 timmar pga vädret. Det hade då gått över till storm och ett ihärdigt regnande. Vägarna var täckta med moddig, kladdig, blöt snöslask.

Rätt mysigt att få sovmorgon sådär mitt i veckan, eftersom jag inte måste bli hyper och superstressad och undra hur jag skall komma till jobbet i tid. Douglas skola blev helt inställd. Så, huset har varit fullt av lekkamrater. Och det har fungerat bra.

Dessutom fick jag ett ryck och letade fram julkorten från förra året. Ni minns, de jag hotade med att ni inte skicka? Ni kommer inte få dem i år heller, däremot skickar jag till några här. Orättvist va? Men jag räknar ju med att träffa de flesta av er när jag kommer hem. Eller jag menar ju förstås er som jag vet vilka ni är och som jag normalt ändå har en konversation med förutom just genom denna blogg. Ni andra får nog bara räkna med en hälsning här. Men det är inte fy skam det heller.

Inga kommentarer: