tisdag 15 december 2009

Juletid - gåvotid

Såhär i juletider är det mycket som skall hända. Julklappar till nära och kära skall inhandlas. Man vill ju så gärna hitta den perfekta presenten till alla. Jag har ju tagit mig i kragen och skrivit några julkort, det känns mycket bra. Hoppas jag inte missat någon bara.

Just nu funderar jag dock mest över hur mycket dricks jag skall ge Sopgubbarna, postgubben och tidningsbudet. Jag funderar också över om jag skall skänka leksaker till kyrkan för barn som inte får julklappar hemma. Skall jag gå med i den "food drive" som just nu är på Sidneys skola för hemlösa. Och Douglas pratar om att vi måste skänka saker till Alicia, en kvinnlig soldat som åker och krigar i Irak efter jul och som efterlyser tandborstar, tandkräm, energybars och annat. Hennes mamma jobbar på hans skola.
Det är ett enormt tryck med lappar i ryggsäckarna varje dag om detta.

Hur gör ni :-)

Inga kommentarer: