måndag 7 december 2009

Helgen som gick

Vilken helg hörrni! Förutom att jag fortfarande är galet sjuk och för det mesta gått omkring i pyjamas. Jag gjorde en styrkeinsats i fredags, då var det nämligen vinterkonsert på Sidneys skola och första gången på evigheter jag tog mig ut i en folksamling. Kände mig pestsmittad med min hemska hosta. Och tyckte alla tittade snett på mig. Men, vem kan motstå att gå och se ett gäng 6 åringar sjunga julsånger och andra sånger de lärt sig under året?

Min stora kille är inte mycket för gemensamma framträdanden som dessa så jag var väldigt överraskad över att han sjöng. Rörelserna struntade han dock mycket i.

Efter denna förmiddagsaktivitet var jag helt slut och sov i soffan av och till medan Douglas sprang omkring och lekte. Han var erbjuden att gå och leka med grannen men ville hellre vara hemma.
På kvällen var det bookfair och pyjamasparty på Sidneys skola. Sådana aktiviteter är inte något jag överhuvudtaget gillar. Dessutom var det dåligt organiserat så det enda som hände vara att alla ungar sprang runt i gympasalen som galningar och blev svettiga och ville aldrig åka hem.

På lördagen började det snöa. Och vi fixade med julklappar. Man måste verkligen gilla internet när man inte kan ta sig ut bland folk och trängas. Satt hemma vid köksbordet och klickade oss fram till vad det var vi ville ha! Eftersom ingen riktigt var sugen på att laga mat åkte vi iväg till en italiensk restaurang i grannstaden Dobbs Ferry och åt sen lunch. Hade hela restaurangen för oss själva!
När vi kom hem så lekte killarna ute i snön och byggde snögubbe och hade snöbollskrig. Vi tände en brasa och drack glögg och åt pepparkakor. Grillade marsmallows och gjorde smores! Sen hyrde vi film, direkt på tvn! Behövde inte lämna huset ens för det!

Igår igen var det snö och killarna gick ut direkt efter frukost! Douglas är som galen i snön! På kvällen följde de med grannarna på julfest i kyrkan. Det var annorlunda att vara hemma ensama utan barn en söndagskväll. Men vi fick mycket gjort!

3 kommentarer:

Kina sa...

Nu får jag "hemlängtan". Vilken restaurang var ni på?

Kram

Anna sa...

vi var på Mimosa! Mycket god mat måste jag säga!!
Ringer dig så snart jag kan prata lite. Just nu låter jag som om jag rökt i 80 år!
Kram

Vicktoria sa...

Vilket mys. Och d ä r fick jag min första julkänsla, levererad från andra sidan Atlanten.