måndag 14 december 2009

Piggelin?

Det börjar ordna till sig det här. Känner mig massor med bättre än i går till exempel. Borde nog vara helt återställd till fredag som är min plan. Även om jag mötte en av grannarna i morse och jag förklarade att vi inte setts på länge för jag hållt mig inne men att jag kände mig bättre nu. "Är det där bättre" var hennes svar. Varken såg eller lät särskilt bra ut men det är ju känslan. Känslan som räknas!

Så, eftersom jag kände mig så pigg bestämde jag mig kvickt för att försöka få lite shopping gjort. Hittade julklappar till killarna! Douglas vill ju ha en rock n´roll gitarr och jag hittade en elgitarr för barn med strängar och allt för ett okej pris. Sidney ville ha trummor och se, jag hittade även ett trumset för barn för samma pris som gitarren! Jag tänker att eftersom jag och Niklas aldrig kommer ha pengar på banken eller kunna ge våra barn något fett arv så får de väl börja i tid och försöka sig på någon slags karriär som kan ge lite stålar. Om det nu är viktigt.

Hittade lite andra presenter också som jag inte kan skriva om. Och. Present till mig själv. Hand och fotcremer för hutlösa pengar. Men oj, vad len och fin jag kommer bli! Säljaren spelade på att jag var gravid och behövde bli lite bortskämd och i stundens ingivelse så tyckte jag att hon hade så rätt så rätt!

Idag spelas det in film igen. Nu äntligen har de kommit till skott. Keanu Reeves och gänget. De spelar in på vår Music Hall. (Som förövrigt drivs av en svensk snubbe). Minns inte den kvinnliga rollinehavarens namn men tydligen känd hon med.

Så här ser jag ut när jag känner mig lite piggare. Så ni fattar hur illa det har varit. Nu har färgen i ansiktet kommit tillbaks i alla fall! Eller. Färg och färg i mitten av december. Men lite rosor på kinderna i alla fall. Kanske.

Inga kommentarer: