torsdag 10 december 2009

I fantasin

I en annan tanke är jag en sån hurtfrisk mamma som nu skulle ha bakat massor med lussebullar och pepparkakor som jag skulle ta med till Sidneys skola. Vi skulle ta med en bok, kanske Pippi Långstrump, och läsa högt och berätta mer om jultraditioner i Sverige. Jag hade också redan fixat färdigt med alla julklappar så det bara var att pusta ut här sista helgen innan vi åker.

I verkligheten. Har jag svettats som en galning eftersom jag tog mig iväg till vår "mall" i förmiddags. Jag behövde något nytt att sätta på mig i morgon när Niklas har julfest på jobbet. Sen ville jag hitta några billiga och bra byxor till killarna också. Kanske kanske skulle jag hitta någon julklapp. Men. Nej. Jag svettades och hostade och vankade fram som en ko. Önskade mig någon helt annanstans i världen.

En stilla undran också. Bara för att man är stor och rund om magen betyder det väl inte att man vill klä sig i tält? Hur svårt skall det vara att göra "vanliga" kläder som just bara har lite mer utrymme för magen? Tydligen jättesvårt. Festligare kläder verkar man inte heller få ha på sig. Om det inte är fråga om bal och baluns förstås. Men en vanlig fest. Nej. Det gick inte. Hittade två toppar och hoppas att jag kan spica upp dem med några smycken i alla fall. Eller mina randiga strumpor. Hade hoppats att hitta röda strumpbyxor såhär i juletid. Men se. Nej. Svart skall det vara. Inget annat. Var inte besvärlig nu. Liksom.

Inga kommentarer: