måndag 14 december 2009

Här är mitt badrumsskåp

Det är ju för sorgligt. Mitt badrumsskåp alltså. Jag är kvinna. Om ni undrade. Jag har passerat 35. Och jag tvättar ansiktet med tvål. Det har jag alltid gjort. När jag har sminkat mig gnuggar jag lite extra bara. Sen svider det satan i ögonen. Men det funkar ju och jag har ju som sagt alltid gjort så. Varför ändra ett vinnande koncept. Mohahahaha.
Nu är det ju så att även jag åldras. Konstigt nog. Och nu tänkte jag börja unna mig bra skit. Liksom bra grejor så jag kanske får behålla lite "spänst" i skinnet. Om det någonsin funnits där.

Jag har aldrig brytt mig om krämer och mirakelkurer och annat som tar tid och är bökigt och kladdigt. Men, på senare tid så har jag införskaffat en och annan sak som gör att det känns lite lyxigt och lite ombonat och trevligt när man kikar in i vårt annars mycket tragiska badrumsskåp. Hela vårat badrum är rätt tragiskt faktiskt. Det är fräscht och så. Helkaklat. Men pyttelitet. Nog det minsta badrum jag haft någonsin när jag tänker efter. Till och med mindre än det jag hade i min första lilla lägenhet på 20 kvm. Men det duger. Det behövs inte så många fina och bra burkar i skåpet då. Det fylls ju ut så snabbt.

Ni fattar att jag skriver detta för att jag har lite. Aningens lite. Dåligt samvete för de dyra krämerna jag köpte idag. 108 dollar för hand- och fotcreme. Men det var trevligt att ställa in dem i skåpet och se hur fina de såg ut. Det var ju för gudsskull "Döda havet" salt! Specialbra.

1 kommentar:

Helén kusin! sa...

haha Anna!! jag är precis likadan!! tvål och vatten är superduper!! hade niveacremen tills för ett tag sedan...nu har jag köpt mig en dyrare kräm...haha..man liksom är ju och nosar i 40strecket!! Puss och kram!...men tvålen byter jag INTE ut!!