torsdag 3 december 2009

Gissa min ålder

Igår var det frost på morgonen och jag var tvungen att skrapa rutorna. Nu är det vårväder och solsken. Men natten var stormig. Kan inte sova när det blåser så. Vaknade säkert en gång i timmen, rädd för att något av jätteträden runt huset skulle blåsa över oss.

Till lunch skall vi till grannen och grilla korv.

Jag sitter och försöker slappna av och inte rusa ut i det vackra vädret, eftersom jag fortfarande hostar som en lungsjuk. Jag försöker att inte stressa upp mig för att jag inte köpt några julklappar än. Jag försöker också att inte stressa upp mig över att jag inte orkar julpyssla med barnen eller baka lussebullar och pepparkakor (hittade faktiskt en degkorv på affären häromdagen).
Vi får helt enkelt nätshoppa och hoppas vi får hem varorna innan vi åker om 2 veckor. Jag gör allt, bara jag är frisk när vi åker.
Dessvärre verkar det som om Niklas har åkt på förkylning nu. Men hans brukar vara över på någon dag.

Jag hoppas också att jag har något roligare att skriva om snart och inte eländiga gammelsjukdoms historier. För ni vet väl att det bara är gamla människor som pratar sjukdomar. Och så jag.

Inga kommentarer: