tisdag 25 augusti 2009

Tvätt

Oj vad det tvättas här. Både det ena och det andra. Jag tvättar i ena änden och i andra änden fylls det på med mer tvätt. Dessutom hade tvättstugan drabbats av akut fuktmögelangrepp på tre veckor så golvet är svartprickigt och äckligt. Tvätten (några dukar och handdukar) hade blivit gulgråa av rykande, pysande mögel. Jag vet, det är superäckligt! Så, nu har det tvättats golv med klorin och en avfuktare försöker få ner den 80% luftfuktigheten som råder där.

En sak som jag sparar på är strykning. Alltså jag besparar mig från strykning. Stryker ingenting. Aldrig. Niklas skjortor som han är lite mer rädd om lämnas in på kem och stryk. För jag stryker inte. Nu är det inte så att vi går omkring skrynkliga. Jag hänger jättefint och slätt. Sen slätar jag ut med handen. Jag tycker det går precis lika bra.
En sak jag önskar mig är en tvättlina att hänga tvätten på, det klår allt. Nu finns det inget bra ställe att ha det på på vår tomt. Så, jag fantiserar om det så länge.

När vi nu har bott mycket på hotel så har det i vissa hotelrum hängt en strykbräda på väggen för folk som tycker att det är viktigt att se nystruken ut hela tiden. Douglas har gråtit floder för att han inte fått ta med sig surfbrädan i badkaret. Jag tycker nog att det är rätt gulligt att han tror att strykbrädan är en surfbräda. Tänk att han är tre år och vet det! Men inte vad en strykbräda är. Jag tycker nästan att det är värt ett diplom!

Inga kommentarer: