tisdag 25 augusti 2009

Höst

Jag vill bara att skolorna skall dra i gång nu och att vi kan få lite svalare och höstlikt väder. Älskar hösten, den bästa årstiden tror jag faktiskt. Just innan löven helt fallit av träden, solen fortfarande värmer och världen skiftar i gult, orange och rött. Det prasslar när man går genom lövhögar och det är mysigt att tända ljus och en liten brasa kanske. Doften av hög klar luft och när det inte längre så fuktigt ute.

I år tänker jag mig att jag vill mysa till det i sovrummet. Nej, inte som ni tror det.
Jag skulle vilja ha en sänggavel, ny madrass, ett nattduksbord och ett fluffigt, mysigt, murrigt överkast. Jag skulle också vilja skaffa sänggavlar till killarnas sängar. Just ja, Douglas har ju ingen säng, han sover fortfarande i spjälsängen och det är väl hög tid att byta den. Vi var på 3 års kontroll idag, han är 105 cm lång och väger 20 kilo. Sa jag 3 års kontroll? Så en större säng skulle ju inte skada. Jag skall sätta mig och leta på craigslist. Det är motsvarigheten till Blocket. Kanske kanske kan jag hitta något i närheten som är bra och som inte kostar en förmögenhet?

Har letat mig fördärvad (överdrift) på nätet efter en bild så ni skall förstå vilken nivå jag vill ha på sovrummet, men hittar ingen perfekt bild till min stora förvåning. Här är en med myskänslan jag vill ha men utan de andra kringsakerna.

3 kommentarer:

Kina Paulsson sa...

Åhh, jag älskar också hösten. Särskilt i New York där den är så lång, varm, färgsprakande och alldeles alldeles underbar.
Kramar

V sa...

Guud så härligt. Jag vill ha höst. Höst i NY.
Åh så sanslöst mysigt!

KRAM

Anna sa...

Ja, hösten i NY är speciell och underbar. Jag skall njuta massor eftersom det nog blir den tredje och sista hösten vi bor här. Jag längtar efter appelpicking och halloween. Efter att de dekorerar vår lilla stad med höbalar och fågelskrämmor! Det är verkligen mysigt!
Kram till er!