tisdag 11 augusti 2009

Skillnader och liknelser

Det är väldigt stor skillnad på hotellen vi bor på. Om man väljer ett tvåstjärnigt så är det inte särskilt kul. Steget upp till ett lite bättre hotel motsvarar inte alltid prisskillnaden. Så, ibland undrar jag om det inte hade varit bra och boka lite innan vi åkte iväg så vi slipper sitta med Niklas iPhone och försöka kolla. De gånger AAA inte kan hjälpa oss vill säga.

Det är också skillnad på att sova med en hård filt med lakan som täcke eller ett fluffigt duntäcke i skön mjuk bomull.
Såna saker är viktiga för oss just nu. Vi försöker verkligen bo billigt för att kunna göra saker på dagarna. Så många timmar tillbringar vi ju inte på rummet. Men det känns betydligt mycket bättre att få det lite finare omkring sig. Sån är jag. Gillar när det är fint omkring mig.

Fast samtidigt kan jag känna när jag ser surfarna i Santa Cruz, att jag nog skulle kunna vänja mig med den avslappnade stilen också. Leva för den perfekta vågen. Okammat hår och vindpinat skinn. Det har sin tjusning det med.

Inga kommentarer: