fredag 14 augusti 2009

Sommar i P1

En sak Niklas och jag kan sysselsätta oss med när barnen har somnat och vi sitter i mörkret i det lilla hotelrummet är att lyssna på Sommar i P1.
Det har vi gjort några kvällar och det är många som varit helt fantastiska. I kväll har vi lyssnat på Mathias Dahlgren. Han är eller har varit här i Californien i sommar, han berättade om när han var här för första gången. Då han blev pistolrånad efter 45 minuters vistelse i San Francisco.

Det var faktiskt så det kändes när vi var där också. Om jag nu skall lägga ut historien mer kring uteliggare så var jag rätt glad över att jag gick tillbaka till hotelrummet runt 8.30 snåret på kvällarna.
Jag fick också en "hemkänsla" som var ny och härlig. Att jag längtade hem till NY och att det är mycket bättre där för det finns poliser i varje gatuhörn och att jag faktiskt aldrig hittills, när jag varit inne på Manhattan nattetid, känt mig rädd eller osäker på något eller någon.

Ser just på nyheterna att folk flyr sina hem i Santa Cruz på grund av bränder. Vi var ju just där. Det är konstigt.

2 kommentarer:

Kina Paulsson sa...

Precis så kände vi också när vi var i SF. Tonåringarna var lätt chockade och då har de bott i NY i ett år. Vår första kväll passerade vi ett knytnävesslagsmål utanför McD. Helt skruvat.
Sköt om er och njut av livet. Det är först nu när jag kommit tillbaka till Sverige och ser alla våra semesterbilder som jag verkligen inser hur underbart vi hade det.
KRAM

Anna sa...

Ja, livet blir lätt surrealistiskt när man upplever så mycket på så kort tid.
Vi försöker njuta och inser också att det nog inte blir så många mer bilsemestrar på några år. Det tär. Jag behöver semester när jag kommer hem :-)
Hoppas ni har det bra också i Sverige nu och har kommit in i trallorna!
Stor Kram