lördag 1 augusti 2009

Kort samanfattning av veckan

Vad vi har gjort grejor denna vecka! Phu, det har varit aktiviteter varje dag. Åkt runt massor och tittat på olika saker och varit och badat och bara haft det bra! I veckan fixade de också vår Air condition här hemma så nu är det okej att vara inne utan att få ett sammanbrott.

Igår regnade det till och från hela dagen men vi hade tidigare i veckan bestämt att åka in till Niklas jobb och samt att gå på Rock n roll Museum som hade en särskild utställning med John Lennon också. Återigen måste jag bara säga att det går så bra när vi åker in till stan. Vi åker tunnelbana och traskar och går och ingen gnäller.

Däremot började Douglas morgonen hemma med att kräkas ner hela köksgolvet efter att ha brottats med Sidney, jag visste inte riktig om han verkligen var krasslig eller om det var efter brottningen så jag valde att ignorera det. Det var väl bara att åka hem om det skulle bli knas någonstans tänkte jag. När vi sen satt på tunnelbanan blev han helt blek och jag tänkte att om han kräks nu dör jag. Det var fullpackat med folk och jag hade ingen påse med mig. Men när vi kom fram gick vi direkt och åt och drack och sen verkade han piggelin igen.

På Niklas jobb var det bara 2 andra inne, vilket jag är glad för. De röjde runt och ville inte gå hem.

Museét var en totalhit! Sidney gillade det massor och jag älskade det! De hade samlat alla och allt som haft med musikutvecklingen att göra och jag fick gåshud och tårar i ögonen för att det var så galet bra. Lennon utställningen var lika bra men också hemsk. Det är Yoko som varit med och gjort den och hon hade till exempel sparat hans glasögon som hade på sig när han blev skjuten och det var fortfarade blod på dem. Hon hade också den bruna påsen hon fick hem från sjukhuset med hans tillhörigheter. Med en dikt. Någonting om att det spelar ingen roll hur stor och känd du är, när du dör samlas dina saker i en påse. Jag kunde inte låta bli att fälla en och annan tår och försökte förklara för Sidney varför jag var ledsen.

Niklas jobbade ju också sista dagen igår innan semestern! Fantastiskt trevligt, äntligen! Och på tisdag åker vi på vår roadtrip. Flyget går till Los Angeles och sen styr vi kosan mot Las Vegas! Det skall bli toppenkul och jag lovar att lägga upp många bilder. Om ni vill förstås

Inga kommentarer: