söndag 26 oktober 2008

Speedhelger

Det är inte klokt vad helgerna går fort. Sluta med det. Sluta genast att gå så fort! Jag hinner inte med. Jag var med Sue och Anique på bio i fredags, "Happy go lucky" en märklig och annorlunda film som någonstans går ut på att vi alla är ansvariga för vår egen lycka och hur vår egen lycka kan påverka andra. Helt klart sevärd!
Efter bion var vi på Tarrytowns lokala pub. "Setback in". Jag har alltid gått med snabba steg förbi den. Den känns lite skitig och läskig. Det verkar alltid hänga lite skumma typer där. Men det är den enda riktiga puben så vi gick dit. Det kändes som att vara med i filmen "Skål". Alla verkade känna alla och alltid hänga där. Men det var trevligt. Och jag fick begrava mina fördomar!

Det är ju märkligt när man är hemma med barn och driver runt på gatorna på dagtid. Jag möter i stort sett samma människor och hälsar och småpratar. Kvällstid när jag sitter och glor i soffan och inte riktigt fattar att det faktiskt pågår ett liv utanför vårat hus, är det helt andra människor som florerar. Detta är ju ingen stor stad på någotvis. Påminner mycket om kulisserna i Gilmore girls, men det händer så mycket hela tiden. På Coffee labs var det en kille som spelade gitarr och sjöng, det hade varit konsert på music hall och puben hade sina gäster. Varifrån kommer alla undrar jag? I en svensk småstad så pågår inte så många saker samtidigt och drar folk till alla tillställningar.

Igår var det ju Halloweenparad. Men, det regnade och blåste och var allmänt otrevligt så den ställdes in. Snacka om att Sidney var besviken. Detta betydde ändå att vi kunde komma i tid till middagen vi var bjudna till. En svensk tjej som är gift med en amerikan och de bor i New Jersey. Vi har gemensamma bekanta och nu skulle de komma på besök till våra vänner så det blev en svenskfest!

I dag var vi iväg till en enorm outlet ca 40 minuter härifrån för att försöka hitta lite höst och vinterkläder. Det gick sådär. Barnen fick lite bra kläder, föräldrarna fick som vanligt vara utan. Så nu ikväll har jag rensat i barnens lådor och inser hur mycket de växer......det blev väldigt tomt och dessutom har jag förstått att Douglas inte längre kommer att ärva kläder av sin storebror för sliter han inte ut dem så är de förstörda av fläckar som inte går bort.

I morgon är det dags för Douglas att få en till vaccination, det ser jag inte framemot.

Inga kommentarer: