torsdag 2 oktober 2008

Fina kläder?

Sådär ja, nu har svärföräldrarna susat hem igen. En vecka kan gå helt vansinnigt fort ibland. Det känns alltid lite sorgligt när vi blir lämnade av våra besökare, vilka de än är. Men så är det.

Det har varit ett intensivt tempo och jag tror att alla är lite småtrötta efter denna vecka. Tänker faktiskt snart gå och lägga mig och läsa, vi har ju fått tillbaks vårat sovrum igen.
Det blir lite lätt rörigt när man har trångt och inget extrarum eller någonsomhelst typ av förvaringsställe.....
Sidney har sovit på en extra säng i vårat rum, Tommy i Sidneys säng och Virre på soffan.....hela havet stormar.

Var på Macys idag. Ett bamsestort varuhus som har nästan allt. Då kände jag att det var evigheter sedan jag köpte kläder eller brydde mig om vad jag har på mig. Ja, jag vet, jag köpte två nya tröjor i helgen. De var liksom inte kläder som man bara köper utan jag köpte dem för att de kommer vara så himla användbara. Förstår ni skillnaden? Jag köpte en lång stickad kofta som jag nog kommer använda som någonslags jacka tills vintern kommer och en lång typ jumper som man kan ha med tights/leggings under för att det är snyggt och praktiskt när man hela tiden måste tänka på hur man kan röra sig i kläderna när man måste göra akututryckningar i klätterställningar eller springa fort för att det håller på att hända en olycka.

I dag kände jag för första gången på himla länge att det vore så trevligt att få vara lite fin igen. Liksom inte behöva tänka på vilka användningsområden som kläderna passar utan bara för att de är så jävla snygga!!!! Då kom jag också att tänka på att jag inte har några pengar eftersom jag inte jobbar.....jag vet, vi är numer gifta och delar inkomst men ni hajjar väl att med en lön blir man inte fet! Och då kom jag att tänka på att vi har gjort detta val just nu och då får jag väl stå ut med sunkiga kläder ett tag till! Ni vet, skönheten kommer ju inifrån och..........shit vad snygg jag är på insidan :-)

Nu måste jag bara se debatten mellan min hatvicepresidentkandidat Sarah Palin och Joe Biden. Så, det blev inte sängläge än.

Inga kommentarer: