torsdag 30 oktober 2008

Gott och blandat


Lite hetsigt sista inlägg. Men så ser livet ut ibland. Det är läskigt att tala om att "här är jag och jag är bra"! Särskilt när man sitter på andra sidan Atlanten och inte har jobbat på väldigt länge. Nåväl, man kan inte vinna om man inte köper lotter!

Igår besökte vi Greenburgh Nature Center som ligger ca 10-15 minuter härifrån. Ett jättemysigt ställe med en stor park med promenadslingor och en massa djur. Det var jag och Douglas, Reine (uttalas Ren) och hennes dotter Lita, Greg med dotter Kyla. Jag visste inte det men Douglas var jätterädd för alla djur som inte hade päls. Barnen får nämligen känna på alla djur om de vill. Till exempel ödlor, ormar, sköldpaddor och igelkottar. Det första djuret de skulle få känna på var en stor sköldpadda och när barnen närmade sig sköldpaddan tror jag han kände att han måste hindra någon slags katastrof för han skrek rakt ut "Don´t touch!!" Märks att han har vuxit upp i stan?
I dag har jag och mina tjejkompisar haft corporate business möte som vanligt. Vi kallar vårat förmiddagskaffe för det, känns som vi avhandlar så många viktiga saker att det är värt en titel av något slag. I dag var det viktigare än någonsin. Susanna skall flytta, det visste vi ju. Men, nu har de fått ett nytt datum. 30 November. Herregud, mitt i Thanksgiving som vi skulle fira med dem i en stuga i skogen. Kommer sakna dem otroligt mycket känner jag nu när det blev så nära och så verkligt. Himla tråkigt känns det. Det som är bra är att de kommer flytta till London och vi kommer kunna åka och hälsa på dem enkelt! Dessutom har de precis köpt ett hus i frankrike och de älskar Sverige och kommer gärna och hälsar på oss där så småningom.


På eftermiddagen har jag och killarna karvat ur pumpor. De blev jättefina om jag får säga det själv. Men vad grejor det var innuti dem. Sidney tyckte det var lite läskigt och ville inte få något på sig.

I morgon är det ju Halloween med trick-or-treat och Sidney och Izzy skall gå tillsammans innan han skall till Michael och gå med honom. Mycket godis blir det.
Han kunde nästan inte somna för han var så förväntansfull inför att få gå med Izzy (som han är kär i).
Sen kom Lita och Reine och hälsade på en sväng. Det är en skön liten tjej som är lika gammal som Douglas men pratar som en en hemmafru i affären :-) Hon babblar konstant. Har ett ordförråd som en vuxen och säger extremt roliga saker. Häromdagen när Reine blev lite arg på henne frågade hon raskt och kavat "are you pissed?" Hmm, undrar var hon hört det?

I går så körde jag förbi ett dekorerat halloween hus och gasade lite extra för jag blev så rädd. I de flesta trädgårdar finns det fejk gravstenar och skelett och annat för att skrämma folk eller bara för att pynta och göra fint.
Men detta hus var täckt med lakan som hängde för fönstren runt om hela huset och det var målat med röd målarfärg som såg ut som blod och det stod "Help me" och "I am trapped here" och massa andra läskiga saker som jag har förträngt. Jag tar ett kort på det i morgon och lägger upp skall ni få se!

Efter all godisjakt imorgon så tar jag tåget in till stan och träffar Mikaela och Jonas i Meatpacking district. Det skall tydligen vara helt galet inne i stan också en helg som denna. Folk klär ut sig och springer omkring och skräms. Jag som är så rädd av mig nu förtiden. Kan inte ens se reklam för en läskig film. Hur skall det gå? Återkommer om det.

Några av er har undrat hur det går med tae kwan don. Nej, det går inte alls. Det var för dyrt och det är inte säkert att jag kommer kunna gå två gånger i veckan (alltid är det något liv som skall räddas i reklamvärlden eller att någon är sjuk eller nå´t annat som man inte kan styra över) och då blir det ännu dyrare per gång så jag la ner det och har i stället börjat prommenera de dagar jag har lämnat D på dagis.
Förresten så såg vi på Obamas 30 minuters reklam på tv här i går kväll. Jag kan inte hjälpa det men jag tycker att allt han säger är bra. Jag tror på allt han säger. Jag är vansinnigt lättköpt. Blev dessutom alldeles berörd av hans tal. Vad är det med mig nu förtiden?

Inga kommentarer: