torsdag 9 oktober 2008

Kärlek

Så, då sitter jag här med datorn i knät igen, fast jag måste ha en kudde mellan datorn och benen annars brinner benen upp, det blir hysteriskt varmt av den här datorn. Undrar om det är skadligt och om strålningarna är farliga?

Dessutom är den så seg och känns så föråldrad att vi faktiskt funderar på att köpa en ny till mig och låta barnen härja fritt med denna klump. Jag önskar mig en litenliten mac!

Jag är själv i kväll, Niklas och "El Hefe" är ute på någon slags trendig Köttrestaurang......själv har jag ätit en upptinad viktväktarlåda! Det är inte synd om mig, (om ni tror att jag på något sätt söker sympatier för att jag sitter här hemma i min ensamhet och bloggar och äter ickemat) Märkte nämligen nu när vi haft några kalla morgnar och jeansen åkte fram för första gången sen typ april, att de på något märkligt sätt krympt......för det kan ju inte vara så att jag helt plötsligt fått så mycket muskler att de sitter tajt för att om jag hade fått det så borde de synas, musklerna alltså? Eller? Ni förstår vart jag vill komma va? Jag har blivit tjock!

Så idag när jag var i affären så var det bara nyttiga saker som åkte ner! Plus två tidningar, en som heter "Nutrition for the active woman", den åkte ner i vagnen för att jag fastnade för rubriken "Blast fat and boost energy" och en som heter "Health", den köpte jag pga rubriken "Burn more belly fat - best ever tricks". I den första tidningen som jag hittills bara kommit halvvägs i, har jag läst om jag tror det var 4 olika piller man kan äta som ökar fettförbränningen......jag som har läst att det inte finns några genvägar?! Kan bara gissa vad det står i den andra som till och med har "tricks" med i rubriken.

En annan sak som jag märker kvällar när jag är hemma själv med killarna är att de sover så mycket tidigare än när Niklas är hemma.
Då tar allt så mycket längre tid, verkligen allt. Vet inte om ni känner igen er men enligt min helt ovetenskapliga empiriska undersökning så är det så i de flesta familjer!
Det är ju positivt också såklart för han måste ju hinna umgås med dem innan det är dags att hoppa i säng! Och eftersom Niklas kommer hem lagom till vi ätit färdigt så blir det ju ett något uppskruvat tempo igen och så rullar det på och så tar allt väldigt lång tid!

Det skall hur som haver bli jätteskönt i helgen för vi har långhelg här, måndag är Columbus day http://en.wikipedia.org/wiki/Columbus_Day Som vanligt när det är någon större högtid så är det parad. Den börjar på Fifth Avenue på 44th Street, och fortsätter norr ut längs 5 av till 79:e gatan och då stänger de av den delen av manhattan! Men de har säkert någon mindre variant här i vår lilla stad också!
Ledigheten innebär också att det varken är fotbollsträning eller svenska skolan och vi har tre hela dagar utan måsten! Så, vi har bokat med Sidneys busshållsplats kompis Luc och hans familj på söndag, pumpkin picking. Vi åker till en gård norröver och plockar pumpor helt enkelt! Det skall bli trevligt! Får se om det blir några vackra Jack O´Lanterns när vi får karva i dem!

Idag har Sidney varit ledig från sin skola för det har varit ytterligare en judisk högtid Yom Kippur http://en.wikipedia.org/wiki/Yom_Kippur så han var och lekte hos en kompis och Douglas var på sitt dagis som ju är ett kristet dagis och alltså inte firar judiska högtider......daaaaa. Sen var vi i den nya lekparken och det var faktiskt så pass varmt i dag så många barn badade i vattenspridarna. Jag som inte riktigt visste det när vi gick ut sa att det var alldeles för kallt för att bada......Sidney var i alla fall helt blöt när vi åkte hem........av svett!

När vi låg och pratade i kväll när han skulle sova förstod jag att Sidney verkligen är kär för första gången på riktigt. Kan inte riktigt hänga ut honom här men det han berättade var väldigt gulligt! Hennes namn är Izzy och det spelar ingen roll hur jag säger hennes namn, han rättar mig alltid för att jag uttalar det fel. Det är kärlek det!

Inga kommentarer: