onsdag 15 oktober 2008

Latest News

Med risk för att bli för personlig så tänker jag berätta att jag var hos kvinnodoktorn idag. En ny upplevelse. Helt naken i ett pappersförkläde. Japp så går det till här.

Douglas har varit duktig i dag också. I ett obevakat ögonblick lyckades han pilla bort hälften av alla tangentknappar på min dator. Medans jag skrek nej hann han säkert få bort tre stycken med blicken stadigt fäst i min. Han var helt på det klara att man inte gjorde så.

Jag har lämnat tillbaka kläderna. Åkte dit i går. Samma tjej som jag handlade av var där. Men jag kände mig stark och sa snällt att hon gjorde ett bra jobb, det var jag som var velig. Nästan som att göra slut med någon. "Det är inte dig det är fel på, det är bara det att jag......."

Dessutom var jag ute och sprang igår. För första gången på ca hundra år. Det gick otroligt mycket bättre än jag kunnat tänka mig. Finns enormt fina ställen att springa på här i krokarna. Hade bestämt mig för Svansjön. Inte baletten utan sjön som heter så här. När jag kom dit hade de plötsligt bestämt sig för att ta betalt för parkeringen där jag alltid stått gratis. 6 dollar skulle de ha!! Aldrig i livet. Så jag åkte till en annan sjö. Den kan man inte springa runt utan får vända och springa samma väg tillbaks. Lite trist men helt okej och gratis.
Men vad mycket folk som var ute och gick. Då kan jag inte kan fuska. Måste liksom springa och se hurtig ut hela tiden. Så, idag har jag träningsvärk och ont i skallen, får det ofta när jag gör någon fysisk aktivitet. Borde alltså förstå min kropps signaler om att den inte vill göra jobbiga saker.
I alla fall måste jag säga att släpa omkring på matkassar, barnvagnar, scotrar och trehjulingar, tvååringar och annat ger mer kondition än jag ens kunde gissa. Det gick riktigt bra!

Blev uppringd och erbjuden helgjobb i dag också. Skall jobba extra på en trädgårdshandel som en kompis har. De har en hel lada full med julsaker som de börjar sälja i mitten av oktober! Så lördagar skall jag åka upp till fancyscmansy Bedford och sälja julsaker! (I Bedford bor bl a Lena Ohlin och Lasse Hallström, Richard Gere och säkert många andra som inte kommer köpa julsaker av mig :-))
Dessutom har jag sökt Hemliga jobb i Sverige. Har blottat hela min själ och är jättenervös. Jobb som kan göras härifrån. Så, nu har jag några småjobb som skall pusslas och pysslas med men inte ger direkt några pengar. Men det är ju inte allt.

Tack alla för uppmuntran om min blogg också! Det värmer verkligen. Egentligen spelar det väl ingen roll om någon läser det jag skriver men lite roligare blir det ju!

Inga kommentarer: