tisdag 28 oktober 2008

Fågelskrämmor och gluggar

Så, idag har jag och Sidney gjort klart "familjeprojektet" som vi fick från skolan. Alla barn skulle tillsammans med sina familjer göra en fågelskrämma. Fågelskrämmor är väldigt populära här i halloween tider, man pyntar trädgårdar och gator med dem, de är överallt. Nu skulle vi bara göra en på papper men jag avskyr påtvingat pyssel! Det är en fin sak. Gör något tillsammans med dina barn. Men, det blir bara sorgligt när man tänker på varför de gör en sådan sak. Antagligen för att de vet att många barn aldrig gör något med sina föräldrar.

I morse när jag skjutsade Sidney till skolan hade nästan alla redan gjort sina och de hängde så fint på väggen. Jag kan tala om att det var inte många barn som var inblandade i de fågelskrämmorna. Det var fina perfekt utklippta tyger och snyggt ritade ansikten. Jaha, tänkte jag. Nu blev det en fågelskrämmeskönhetstävling också. Så bara för att vara tvärtemot så fick Sidney klippa och klistra som han ville med löv och annat. Jag sa dock stopp när han ville klistra dit blåbär......




Sidney tappade sin tand i dag också. Stort. Mitt i middagen såg jag att den såg så konstig ut så jag frågade om det kändes konstigt. Nej sa han och skulle känna på den och fick den i handen. Så nu får vi se om det kommer någon tandfe i natt.

Inga kommentarer: