måndag 6 oktober 2008

"El hefe"

Anders är här. Aka Chefen. Han som fått oss hit.
Ni som fick mina mail förut vet att sist han var här så bodde han i vårat hus och skulle göra det i 4-5 dagar eller så. Om jag inte fått magsjuka efter 2 så att han blev tvungen att bo på hotel. Jag tror att han tror att jag gjorde det med flit eller lurades. Så var inte fallet. Jag mådde verkligen pyton och trodde först att det var någonslags matförgiftning. Vi hade haft middag kvällen innan med alla på Niklas jobb och jag hade gjort lasagne.......med starka italienska korvar......Det hade varit jättejobbigt om alla hade blivit dåliga. Vilken tur att det bara var jag. Och att Niklas fick åka hem igen efter att ha varit på jobbet i ca en timme eller så.

Jag vet inte riktigt om han har ett ärende hit eller om han vill komma och ge Niklas en ohemult stor löneökning, bonus, sköna andra små uppskattnings erbjudanden som till exempel kläderska till mig? Kanske vill han bara se hur de har det. Och det är ju fint av honom!

Ibland när jag skall sova så kommer jag ofta på saker som jag bara måste skriva och berätta om och då kan jag inte tänka på något annat tills jag får det ur mitt system. Konstigt. Häromdagen när jag satt i bilen och väntade på familjen kom det också saker som jag var tvungen att göra mig av med så då skrev jag först ner allt på ett gamalt kvitto. Då kändes det bättre. Jag har verkligen fått skrivklåda. Hade gått och lagt mig men kände att jag behövde få ur mig lite ord och gick upp och hämtade datorn igen.

En lustig sak hände idag. Träffade en ny trevlig tjej i parken och hon tyckte att Douglas var så söt och hon sa att han såg ut som en "all american boy" två gånger. Då kunde jag inte hålla mig längre och sa, konstigt.....han är en "all swedish boy".
Då började jag fundera på hur det kunde komma sig att han såg så amerikansk ut. Och kanske är det så att han faktiskt snart har bott här lika länge som i Sverige och att det på något sätt präglar hans utseende? Näe......eller........så kan det ju inte vara......det måste bara ha varit kläderna?

Vi skall kolla på en större lägenhet i veckan. Den är dubbelt så stor, på bottenvåningen i ett hus med uteplats, inga trappor, tillgång till trädgård, tre öppna spisar, precis vid ett school bus stop och trägolv. Inte lika "modern" som vår och inte med lika vacker utsikt men jag tror att den är bra för oss. Eller så är den inte det och då behöver vi inte tänka på det mer.

Just ja, en sak till. Vi skall åka upp i bergen (Catskills) över Thanksgiving tillsammans med Sue och Etienne och deras barn samt två av deras tjejkompisar och en hund. En timmrad brun stuga med stenmurstock mitt i vardagsrummet och stor öppen spis! Kanske finns det lite snö då så vi kan åka pulka och komma in och vara så där frusna och dricka varm choklad med marsmallows i stugvärmen! Det vore grejor det!

Inga kommentarer: