måndag 6 oktober 2008

Barnvakt

Jag vill också tjäna 50 000 kronor i månaden på min blogg!!!!! Malin Wohlin är ju fantastisk på alla sätt men skriver ju också om nonsens saker som mig. Nu är ju inte jag gift med en känd fotbollsspelare eller känner några större kändisar som hon gör men ändå! Hur gör man då? Hur kan man lägga sin blogg så fler läser den? Jag vet ju inte ens om någon läser denna blogg?? Vad exakt är det man tjänar pengarna på? Det fattar jag inte heller riktigt. Per läsare? Jag förstår verkligen inte hur det fungerar.
Äh, ge mig bara pengarna då!! :-)

Jag också varit lite dålig på att skriva ett tag och det är ju inte heller något som främjar affären men nu är jag igång igen!!! Och känner mig starkare än någonsin!!

Om ni vill göra något kul här framöver så kolla in detta http://www.alltomstockholm.se/StockholmsArtikel.aspx?bid=1253582&kid=2
Det skulle jag göra om jag vore ni. Detta mina vänner är en kille som jag och Philippa hänge ihop med under tre veckor i England på vår språkresa. Jag vill minnas att hon var lite små kär i honom och jag i hans kompis som hette Sven och såg ut som en något snyggare version av Curt Cobain! Hade ingen aaaaaning om att sysslade med såna här grejor nuförtiden! Där ser man! Jag tror att han är jättebra så gå och se och berätta för mig sen. Okej!?

I helgen har vi varit på höstmarknad och det var jättemysigt. Vi hann med att gå på barnkalas och ha fotbollsträning och gå på vuxenmiddag med barnvakt också på lördagen!!! Det ni! Jag är förvånad själv.
Vi hade barnvakt av en jättegullig svensk tjej som vi träffat här. Hon har flyttat hit med sin svenska familj och jag frågade om hon ville hjälpa oss för vi var bjudna på indisk middag hos min kompis Indira.
Etienne och Susanna var där och ett annat par som heter Tim och Kim också. (Jag vet det är jätteroligt, ungefär som piff och puff!!!) Tim är högstadie lärare i Bronx så han berättade en del märkliga saker om ungdomarna där. Tillexempel går det inte att förolämpa någon i den åldern längre, de har redan hört allt så de bara rycker på axlarna!!
Vi hade riktigt sköna diskussioner om politik, barnvakter film och mat! Alla hade sett vicepresident debatten och ingen gillar Sarah Palin!!! Det var ju tur det för då skulle vi inte längre kunna vara vänner med dem för hon är så läskig!!! Vet inte om ni sett något om henne eller något ur debatten eller har någon åsikt men här är det oundvikligt och faktiskt riktigt intressant!

Sen måste jag säga att det här med barnvakt är fantastiskt och tanken har faktiskt aldrig riktigt slagit mig i Sverige. Kan inte mormor och morfar eller farmor och farfar så har jag inte brytt mig mer men hurra för ungdomar som gillar att vara barnvakt!
Nu var det ju inte riktigt någon stor grej för D sov när vi gick och S hade lagt sig precis. Min oro var ju om D skulle vakna och vi inte var där, han kan bli smått hysterisk när han vaknar mitt i natten. Nu gjorde han ju det och hon klarade det galant och han hade snabbt somnat om (kanske av chocken......om jag somnar om och vaknar senare så är allt som vanligt igen :-)). Allt går så mycket bättre utan mamma och pappa verkar det som så nu skall det jagas permanenta barnvakter!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jomen vet du A´nna! Du ska få företag att annonsera på din blogg! Det är det som ger dig pengar! Det ska vara många som läser din exklusiva blogg...ju fler desto mer annonser...mer pengar...jammie! Lycka till! Jag är en flitig läsare av din blogg! Härligt! Kramis Helén

Irre sa...

Jag läser flitigt din blogg. Så jag kan hålla reda på dig eftersom vi inte ses jämt längre ;)Nu har jag ju koll ändå eftersom jag jobbar med din svärmor men det är roligare och läsa. Om du är jätteuttråkad så kan du läsa min blogg, den är ganska så ny så inte så många inlägg än. Jag jobbar på det dock. vadtyckerjagom.blogspot.com/ Många kramar Irene

Anna sa...

Tack Helen! Då vet jag :-)
Men Irene, du behöver ju inte läsa den, du måste veta mer om mig än jag själv när du ser svärmor varje dag!? Men jag blir ju såklart glad att du gör det i alla fall. Skall hålla koll på dig med i fortsättningen nu!
Kram på er, nu skall jag sova

My sa...

Du har faktiskt en del läsare, men du borde försöka få ut bloggen. Du kan alltid starta en grupp på Facebook med de som läser din blogg och på så sätt kan de sprida den lätt och andra hitta den lättare. Och får du många läsare men inga annonsörer får du väl försöka sälja annonsplatser. Vet inte riktigt hur det där går till riktigt :-/... Du kan ju även lägga din blogg på familjeliv.se och liknande sajter där det kan finnas läsare som kan tycka din blogg är kul.
Jag då älskar ju din blogg =)
Kram // My

Anna sa...

Hej My och tusen tack,

Har kollat upp några andra blogställen men det är ju så vansinnigt många som blogar....man det kanske är värt det i alla fall. Kollade på familyliving i går och tror att jag skall fundera på den. Mitt syfte är ju faktiskt inte att tjäna pengar på detta utan mer att få ur mig och slippa betala för terapi :-)
Jag saknar dock rapporteringar på hur det går för er alla andra! Det fick jag fler när jag mailade mina brev! Så sätt bums ihop ett mail och berätta vad som händer!

Många kramar