söndag 8 februari 2009

Väder och vind

Vilken härlig förmiddag det var. Våren kom. Och jag var på yoga. Det var ett tag sedan. Hade liksom stelnat till igen. Men sen gick det bra och min kropp gjorde saker jag inte trodde att den kunde! Efter klassen kändes det som om jag blivit överkörd av en lastbil.

Kan bli galet irriterad på mig själv när jag låter mitt humör påverkas av så onödiga saker som vädret. Men det gör jag. Måste försöka jobba på det. Vet inte riktigt hur bara. Idag kändes allt så lätt så lätt, solen sken, folk var ute överallt och sprang eller promenerade med sina hundar. Regnar det så blir allt så tråkigt. Fast det inte går att göra något åt. Varför då lägga energi på det? Suta med det!

Däremot kan jag säga att Yogan fick mig att ta ett beslut jag varit lite rädd för att ta. Men nu är det så. Återkommer om det. Vilken befrielse!

Uppståndelse var det på Main Street när en plåtbit från taket ovanför Coffee labs hade lossnat i vinden och brandkåren ryckte ut för att se till att ingen blev skadad av någon mer plåt som kunde komma farande. Polisen spärrade av hela gatan och vi fick ett gratisnöje i säkert 20 minuter. Barnen gissade vad som egentligen hade hänt. För något så banalt som en plåtbit hade de svårt att tro att det var. En gissning var att en hund hade fastnat uppe på taket och nu skulle de ta ner den.

Å helgen går så fort så fort.

Inga kommentarer: