torsdag 26 februari 2009

Modernisera och uppdatera!

I går var jag inne på Manhattan och käkade en jättegod middag med en vän. Vi diskuterade om ditt och datt och 6 timmar gick jättefort! Det var himla skönt att komma hemifrån och jag njöt av att sitta still, avsluta meningar, dricka vin och känna att jag faktiskt är vuxen också inte bara mamma.

En sak bara, glöm inte vart ni läste det först.
Det kommer inte bli några mer prinsar och prinsessor. Jag säger det igen. Det komer inte bli några mer prinsar och prinsessor.

Även om Victoria och Daniel får barn så kommer kungahuset försvinna innan de skall tillträda som stadschefer. Bara så att ni vet. De är fina och så, men jag tror Sverige kommer vara för mycket av realister för att behålla dem. Känns förlegat och mossigt. Vad gör de egentligen? Varför finns de? Inte som människor förstås, men som "kungafamilj". Nej jag tror inte på dem längre. Alldeles för omodernt i ett så modernt land!

2 kommentarer:

Anneli Å sa...

Hej Anna! Förlovningen mellan Daniel och Victoria är på varje löp här i sverige. Håller med dig att dom måste uppdatera sig mot samhället. Kungen borde abdikera och låta Victoria och ockelbo daniel representera sverige. Jag menar Silvia kan ju inte ens svenska efter sååååå många år i sverige, sen verkar hon stel till sättet och i ansiktet efter alla operationer, hon liknar snart joker i batman med uppbullande kinder.......ut med det gamla och in med det nya....ta väl hand om dig och du är en jätte bra mamma till dina killar, det märks i bloggen....

Anna sa...

Å tack så mycket. För den sista meningen alltså! Om man nu kan avgöra det i denna blogg :-)

Det var så kul att se dig när vi var i sverige även om det blev en kortis!

Kramar