måndag 23 februari 2009

Flytt och lågkonjunktur



Jag hittade den tillslut. Inspirationen. Tack gode gud. Nu har jag drabbats av panik istället. Vi flyttar på fredag! Fredag. I dag är det måndag. Jag har packat 2 lådor. Hoppas det går fortare på slutet!

De kommer stå här klockan 8 på morgonen och då skall allt vara klart! Dvs inga täcken i sängen inga smutsiga tallrikar eller så. Vi får nog hänga med italienska farbröderna på bageriet rakt över gatan. De öppnar klockan 7 så då får vi oss en trevlig frukost i alla fall!

Jag fick tag på två flyttfirmor som ville göra vår flytt och jag satte dem mot varandra och pressade priset en del. Hoppas att det var värt det så de inte tänker göra ett dåligt jobb nu bara! Fick sån magkänsla på kvällen att jag kanske valde fel och inte tog dem som jag hade fått rekomendationer om och istället gick på de som var aningens billigare. Men å andra sidan, det är ju inte våra grejor....egentligen och vi har ingen dyr konst eller fin servis eller något annat som är dyrbart! Så hur svårt skall det vara?

Måste bara berätta lite om den allmänna känslan som smyger omkring här i landet. Många har frågat mig hur läget är och hur ekonomin är. Är det verkligen så som det framställs på nyheter och annat. Och de senaste dagarna så har jag verkligen känt att det är riktigt dåligt. Folk kämpar verkligen på för att få allt att gå runt och idag har det pratats nästan hela dagen på radion om hur man gör för att få ett nytt jobb hur man håller "the spirit alive" och inte tappar hoppet. Om alla som får gå från sina hus och på den gatan som vi flyttar till så är nu grannhuset också till uthyrning för att de måste flytta till Massachusetts. Man flyttar verkligen dit man blir erbjuden ett jobb. Precis som de vi kommer hyra av fast de flyttade till Texas.
Å andra sidan så pratade jag med den kvinnan som jag skulle ha jobbat med och hon märkte inte av någon lågkonjunktur utan hade samma tempo på sina rekryteringar som vanligt.

Det var bara ett nedslag i verkligeheten.

Idag är jag tacksam för att jag känner mig så mycket piggare och friskare!

Inga kommentarer: