fredag 20 februari 2009

Orm mamma


Jag känner mig lite som en man när jag klagar över hur sjuk jag är men faktum är att jag ääääär väldigt sjuk. Det är inte så ofta som man är sjuk och faktiskt måste ligga till sängs. Ofta kan man trycka i sig lite piller och så funkar man som människa i alla fall. Så är inte mitt fall. Tex kan jag inte böja huvudet framåt för då känns det som om jag får en hjärnblödning eller nåt. Nässprayen hjälper kanske max 1 timme och då har jag fått en receptbelagd spray som bara får sprayas 2 gånger om dagen.
Har googlat allt om bihåleinflammation och det kan ta 4-5(!) dagar innnan penicilinet kickar in. Dessutom om det inte blir bättre kanske de måste spola rent min skalle på snor!

När jag skulle "skaffa" doktor här så var det inte så många som tog emot oss, de hade fullt på sina praktiker. Men det fanns en. Och jag förstår varför.
Det är en riktigt sunkig mottagning och det mesta står att läsa på spanska. Det är väldigt spartanskt i väntrummet och ja, det känns helt enkelt inte som "top of the line" i fråga om läkarmottagning.
Det som var bra var att jag fick nästan alla mediciner gratis! De är väl vana att folk kanske inte har råd att hämta ut på recept här så de har en hög med prover! Och nu när jag skrev det så.....undrar vad jag fick egentligen. Sockerpiller?

Nåväl. Nog tjatat om detta.
Imorse när jag skulle hjälpa Sidney med en grej, han stod rätt nära mig och rätt som det är säger han "You smell like a dead snake"!
Kan ni fatta! Inte nog med att jag är sunkig och otvättad, inte kan känna smak på någonting jag stoppar i mig, har varit sjuk på de dagar jag skulle ensam åka in till Manhattan och bara vara och bara göra saker som jag behövde göra för att vara Anna!
Jag luktar död orm!
Dagen kunde nästan inte börja bättre. Jag skrattade så jag grät!

Idag är jag tacksam för att vi snart skall flytta. Det har nämligen blåst rejält här i natt. Och vid det här laget vet ni vad som händer när det blåser. Det blåser i vårat sovrum också eftersom det saknas isolering i väggen ut mot Hudson River. Tror inte att detta är någonting som gagnar min förkylning överhuvudtaget!

Inga kommentarer: