onsdag 11 februari 2009

Jag är grön av avund

När jag söker mitt nästa jobb kommer kriterierna vara lite annorlunda än vad jag vanligtvis brukar leta efter.
Det måste ingå flera konferensresor till exotiska platser.
För nu är jag så himla avis på Niklas som åker hit och dit och har trevligt på företagets bekostnad att jag bara vill skrika!!!
Jag har aldrig jobbat någonstans där vi har haft några extravaganser för oss. Aldrig sovit över en endaste natt någonstans.
Dessutom fungerar det inte nu heller att jag åker någonstans eftersom ingen kan ta hand om barnen då. Det är ju jag som gör det, och med vem skulle jag åka? Och vem skulle betala? För det är ju en av grejorna med jobbresor. Någon annan betalar!
Niklas har som bekant nyss kommit tillbaka från sin årliga skidresa med jobbet. Nu planeras nästa. Till Cannes och reklamveckan. FY vad jag är avis. Och dessutom på min födelsedag. Pilutta vad jag också vill åka någonstans!

Inga kommentarer: