tisdag 17 februari 2009

Förkylt


Det är vinterlov. Än så länge så har vi varit ute en timme. Igår. Mamman i huset är vansinnigt förkyld och stora killen inte så pigg han heller. Lilla killen gör allt för att han skall få uppmärksamhet.
Just nu är jag gruvligt tacksam för att min vän har tagit med sig lilla killen hem till sig så att jag och stora kan sitta i soffan med popcorn och titta på film!

Det är förresten ett tema jag tänkte ha ett tag framöver. Varje dag skall jag skriva vad jag är tacksam över just den dagen! Det är så lätt att falla in i klagosång (särskilt när delar av familjen konstant varit sjuka sen den 11 januari) så jag tänkte försöka se något ljusare på tillvaron. Ibland.

Det kan vara svårt när den personen man just nu möter i spegeln ser ut såhär. Måste färga håret. Jag är så gråhårig och det blir värre och värre. Trasig under näsan för att jag snyter mig en gång var femte minut och torra läppar för att jag måste andas genom munnen hela tiden.

Inga kommentarer: