torsdag 12 februari 2009

jaha

Tänkte blanda hej vilt i detta inlägg.

Börjar med att hylla BVC i Sverige. Ibland vill man ju bara få ett tröstens ord eller höra att man är på rätt spår med de små grynen. Bara prata av sig lite.
Jag vet att barn generellt, äter dåligt när de är förkylda. Om de sen äter riktigt dåligt jämt, så kan ni ju tänka hur mycket Douglas äter just nu. Inget. Alls. Eller bara ringa och höra lite hur man gör med misstänkt öroninflammation utan att just behöva träffa en doktor. För så fort jag ringer till våran barnmottagning här så får man komma in och träffa doktor och betala minst 110 dollar. Inte för att vi betalar det, men ändå.
SÅ, tack Sverige för BVC och tacka din BVC sköterska extra nästa gång ni ses!

Att det är alla hjärtans dag på lördag har inte gått någon förbi i detta land. Antagligen inte i Sverige heller nu för tiden.
I går satt jag och Sidney och gjorde 22 kort som skulle delas ut till klasskompisar och lärare.....han skrev och ritade själv, jag är galet imponerad! I morse fortsatte jag med Douglas klass. De är som tur är bara 6 barn.
Man får liksom lappar hem som talar om vilka barn som finns och att alla såklart, måste få kort.
Sidney gjorde ett extra fint till sin lärare och till sina favvotjejer i klassen! Jojo minsann.

Har så smått börjat att sortera och slänga saker inför flytten också. Det är väl märkligt hur mycker skräp som samlas på olika platser i ens hem. Inte undra på att det känns som om jag alltid bär och släpar upp för våra trappor. För någonstans kommer ju skiten in. Och tydligen så är det jag som gör det.

Inga kommentarer: