tisdag 10 februari 2009

Reflekteringar

Som ni vet är ett av mina intressen att surfa runt och kika in i hus som skall säljas och drömma mig bort i olika delar av landet. Världen.
Några saker som slagit mig är:

Vad är en familjevilla? Ofta är man väl en familj som köper hus oavsett om man har barn eller inte? Ett gift par utan barn är väl också en familj? Och om det nu finns någon singel kvinna/man som vill köpa hus så är det ju astaskigt man diskriminerar på det sättet.

Hur kommer det sig att det är så populärt att ha amerikanskt tema i huset? Typ en inramad amerikansk flagga? Har svårt att tro att personerna är amerikanska eller vill hylla detta land. Sätt upp en svensk flagga vetja! Mycket mer kreativt. Förstår inte riktigt inredningssyftet med en amerikanskflagga. Är det ett ställningstagande eller bara en cool grej?

Och när mäklarna tillskriver husen och lägenheterna olika adjektiv.....sluta genast. Det är upp till betraktaren och undersöka om det är något som faller dem i smaken och smaken är som bekant som baken så försök inte. Jag blir bara irriterad.

Eller ordet Exklusivt. Sluta använd det snälla. Eller charmig. Oftast när det står charmigt så betyder det orustat. Eller måste ses. Ja, ofta vill man se det man skall köpa innan man slår till.

Åter igen, jag vill ju inte verka gnällig eller klaga men jag reflekterar lite.

1 kommentar:

Kina Paulsson sa...

Håller helt med, särskilt om de sliskiga adjektiven. En annan sak jag retar mig på är närbilder på kryddor i vita krukor och annat som inte säger mig ett dugg om hur bostaden ser ut.
Ha det bra!
Kram