tisdag 24 februari 2009

Morgonkaffe


I morse när jag skulle rosta en bagel så började det lukta så kolossalt mycket brandrök.
Jag kunde inte riktigt förstå vad det var. Och nej jag hade inte druckit mitt morgonkaffe så hjärnan funkade inte helt som den skulle.
Tills Niklas frågade om jag tittat i brödrosten. Och nej, det hade jag inte heller. Jag hade ju inte druckit kaffe sa jag!
Men se, där låg en blyertspenna! Som nu var svart av sot och lite bubblig på den tidigare färgglada ytan. Så det kan gå.
Sidney var mest ledsen över att hans "bästa penna" var förstörd medan jag försökte förklara för Douglas att det enda vi stoppar i brödrosten är bröd!

När jag sen skulle göra kaffe så lyckades jag på något vis vika till kaffefiltret så kaffet som rann igenom tog med sig allt kaffepulver ner i kannan. Jag silade genom tänderna så jag i alla fall blev så pass redig att jag kunde klä på killarna och komma iväg till skolan.

Konstigt att dagen blev så pass bra som den blev när den började så rörigt!

Inga kommentarer: