onsdag 14 januari 2009

Papperpapperpapper

Eftersom vi skall uppdatera våra visum när vi kommer till Sverige så skall vi återigen gå igenom denna extrema byråkrati och förnedring som människor. Igår kväll satt vi och skrev alla papper som skall lämnas in. Nu tog det "bara" två och en halv timme eftersom vi har gjort det förut och kunde kopiera mycket av informationen. Idag ringde jag till skattemyndigheten för att få våra personbevis - 120, med alla relationer för alla familjemedlemmar. För det räcker inte med ett där man ser att vi 4 är en familj, alla måste ha ett där det står att vi hör ihop!

När jag pratar med kvinnan på Skatteverket så säger hon att hon skall skicka det till Västra Bergsgatan. Men, den adressen har vi ju ändrat för länge sedan sa jag då, och betalat pengar för dessutom, får inte ni automatiskt den uppdateringen? Jo, men ibland blir det fel. Ja tydligen, kan du ändra den då är du snäll? Nej. Du måste göra en adressändring. Men det har jag ju redan gjort! Ja, du måste göra det igen.
Tack så jävla mycket för hjälpen då!!! (Jag sa inte så, det är jag för feg för, men jag ville och jag tänkte på min tavla "as much as i try to be an easygoing, stretch your wings and fly type, i just can´t stop trying to burst people into flames with my mind")

Idag måste jag ta Sidney till doktorn, han har fortfarande hög feber och klagar på halsont och huvudvärk. Kanske Halsfluss? Allt sånt som man behöver uträtta innan en resa till Sverige får vänta. Vi åker ju inte till något u-land ialla fall.

Inga kommentarer: