tisdag 13 januari 2009

Långa dagar

Sidney är sjuk. Feber ont i huvudet och halsen. Fan då. Men med sin vårdande moders ömma hand borde han vara frisk på fredag?

I går var jag på besök hos en dagmamma som jag skulle vilja ha Douglas hos. De bodde i ett jättemysigt hus med 180 graders utsikt över Hudson river (har vi också förvisso men ändå). En supergullig kvinna som verkligen älskade sitt jobb och allt kändes så himla bra. Jag var beredd på att det nog skulle vara ganska dyrt men väntade med att fråga. Hon hade 5-6 barn och de bakade tillsammans, var ute varje dag, hon lagade lunch till dem varje dag (varm mat, riktig mat, inte bara mackor)

Hennes tider var tisdag till torsdag 9-15.30, perfekt för då skulle jag kunna få lite jobb gjort på riktigt! Nu blir det liksom bara tid kvällstid vilket gör att mina arbetstider är mellan 6.30-22.30 ungefär och det orkar jag inte.
Så, kom vi till den oundvikliga frågan om vad det kostade. 1080 dollar per månad. Jag blir så trött. Det går ju bara inte. Varifrån skall de pengarna komma? Just nu känns det omöjligt att få ihop tider och ekonomi. Fan vad bra vi har det i Sverige!

Vet inte om ni uppmärksammat att det är någonslags nationell blogg tävling på G i Sverige. Jag har lyckats kolla in dessa nomineringar liksom bara för att se vad som är populärt att skriva om. Om ni frågar mig så var det inte så många av dem som intresserade mig men jag hittade en jättefin byrå på en av sidorna. Kolla in denna!

Inga kommentarer: