torsdag 15 januari 2009

Allting går att sälja med mördande reklam

Min man jobbar ju med för mig ganska oviktiga saker. Reklam. Jag är inte särskilt imponerad. Onödigt konsumtionsbeteende som skall främjas. Mycket av reklam som görs är ren skit också. Vi har till expempel en Axe tvål i duschen som har undertexten "skin contact". Eeeeee, ja det får vi hoppas. Det är liksom grejen med tvål, att man sätter det på kroppen så att man blir ren.
Någon har alltså fått betalt för att komma på detta!
Ohemult om ni frågar mig.

Nu jobbar ju han inte med printreklam eller att sätta knasiga ord på tvålflaskor. Han jobbar ju mest med grejor på internet. Interaktivreklam som det så fint kallas.

Ofta så har de många människor omkring sig som ringer om saker som om det vore livet som gällde. Har jag aldrig förstått mig på. Det är ju egentligen ett vanligt kneg.
8-5? Hört talas om det. Planera tiden bättre vill jag bara skrika till alla.
Men, detta är visst inte bara ett jobb, det är en livsstil och något man gör för att det är roligt och för att få bekräftelse också tror jag.

I alla fall. I dag fick de ett jättefint pris. En "peoples choice award" alltså något som vanliga männsiskor röstat fram, (ingen jury där folk sitter och slickar upppåt och sparkar neråt) för en grej de har gjort. Och då blir jag såklart så stolt så stolt och tycker att min man är himla duktig på det han gör (tillsammans med sina kollegor).
Fast jag inte riktigt fattar ändå. Jag är ju beteendevetare.

Här kan ni kolla in vad jag pratar om
http://www.thefwa.com/
http://www.hotel626.com/

Förresten så skulle vi ju inte vara här om det inte var för Niklas jobb och denna blogg skulle heller inte finnas till. Good or bad, you decide!

2 kommentarer:

Filippa sa...

haha ebba grön citat ;)
Filippa

Anna sa...

haha, jag hörde att du gillar dem med.
Jag trodde tills nyss när jag googlade det uttrycket att det var Thore skogman men tydligen en snubbe som heter Ulf Peder Olrog. Där ser man. Grattis till den fina utmärkelsen förresten!