fredag 9 januari 2009

Födelsedag


Jag tror att när man fyller 6 år så börjar man fylla år på riktigt. Sidney har varit otroligt spänd inför denna dagen. Hade väckt Niklas i natt och frågat om han fyllde år nu och "är det morgon, skall vi gå upp nu". Klockan var väl runt två sådär.

Jag hämtade honom på skolan i dag för vi skulle in till Manhattan och se en rymdutställning på American museum of natural history. Jag körde bil in. Det var första gången som jag körde själv faktiskt. Det gick hur bra som helst och jag känner att jag kommer göra det flera gånger. Det var en liten snutt bit bara som tog 40 minuter istället för ca 10 men det hade varit en olycka så det fanns ingen anledning att bli uppstressad.

Sidney gillade rymdfilmen vi såg massor. Det var tur det. Han var nämligen den enda som såg hela föreställningen. Douglas blev jätterädd så jag var tvungen att gå ut med honom (hade det i bakhuvudet när jag bokade också). Niklas var sen. Ja, allt var en enda röra. Det slutade med att jag blev utskälld av en av vakterna på museet för att jag lämnade Sidney där inne med en av de anställda (jag visste att Niklas var på väg in) och antagligen också gjorde så att den anställda fick en rejäl utskällning. Kvinnan tittade på mig som om jag inte borde ha barn och sa att det var ett farligt ställe att lämna ett barn ensam på, vilket bara gjorde att jag nästan började gråta innan jag visste att Niklas och Sidney väl var tillsammans.
Det är så lätt att göra fel ibland.

Vi avslutade med att gå på restaurang och killarna har faktiskt båda två kommit i fas med restaurangbesök. Dvs att det är inte bara jobbigt att göra det. Det är också roligt. Dessvärre fick Douglas någon allergisk reaktion på något så han ville bara åka hem. Det var helt enkelt inte hans dag idag. Och det var det ju inte, det var ju Sidneys födelsedag.

Inga kommentarer: