onsdag 28 januari 2009

Kort uppdatering

Det är spännande att vara backpacker när man är en familj på fyra. I alla fall känns det som vi är det. När man dessutom åker runt och hälsar på alla vänner i Sverige som byggt fina hus och verkar ha ett helt organiserat liv så känns det som vi är helt oansvariga och aningen flummiga.

Var förbi vårat förråd med saker härom dagen. Vi har inte sett det alls sen alla saker hamnade där. Det var som att gå in i en vägg med saker. Eller kanske mer som att titta in i ett tittskåp. Vi kunde se massor av våra kära tillhörigheter med inte röra dem med risk för ras. Det kommer bli oerhört spännande att packa upp alla kartonger när vi kommer tillbaka och jag undrar hur mycket som vi glömt att vi har? Man kan ju som jag sagt förut, fundera över sin hamster gen och varför man har så många saker som man kan klara sig utan.

En annan reflektion är att det är asjobbigt att vara utan mobiltelefon och dator. Nu sitter jag förvisso vid mamma- och pappas dator. Men det är ju inte min och jag känner mig lite halt.

Man kan också reflektera över att det är svindyrt att "ta en fika på stan". Annars är det mesta sig likt och jag gillar det.

Niklas har åkt iväg på sin alpresa och Douglas har sagt den längsta meningen i sitt liv. Pappa åkt flygplan jobbet skidor. Japp så är det.

Vi sedan i torsdags också hunnit träffa lite vänner men eftersom vi inte har en egen bil så blir det lite trixigt. Å andra sidan är det inte så långa sträckor oftast. Och det är väldigt skönt.
Livet i Tarrytown känns just nu riktigt avlägset, vet inte varför men vi har kopplat av på ett nytt sätt denna gången nu i sverige.

Våran lägenhet ligger ute på nätet för uthyrning om någon är intresserad. Som vanligt i USA, helt kassa bilder. Det är nästan en affärsidé, att ta bra bilder på hus och lägenheter som skall hyras ut eller säljas. Ni kan kolla in den här

Inga kommentarer: