lördag 31 januari 2009

Lördagsgodis

Jag har fortfarande inte varit in i en svensk överdådig godisbutik. Men idag är det lördag och jag skall till Uppsala. Kommer alltså, för er som är bevandrade i det mälardalska trafíknätet, passera Hummelsta med den bamsestora godisbutiken! Med risk för att barnen skall bli godisgalna så tänker jag gå in där och handla! Massor! En påse till bara mig! Sen skall jag äta tills jag får ont i magen och mår illa, för det kan man göra när man är vuxen. När man är liten också om inte mamma och pappa hinner säga till att man skall sluta förstås!

2 kommentarer:

Irre sa...

Jag har vart i Hummelsta och köpt godis idag, mums. Hoppas ni haft det bra hemma i Sverige och är laddade att åka tillbaka och vara utlänningar igen.

Anna sa...

köpte massor av godis. har just ätit upp det sista. nästan av tvång. det var inte så gott som jag föreställt mig att det skulle vara. antiklimax.