måndag 5 januari 2009

Om jag hade pengar......

.....trallalallalalla la

http://www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx?objektid=470107


Kan se mig ha detta ställe tills jag stelnar på bänken i syrenbersån. Så mysigt och nästan lite Astrid Lindgren aktigt! Barn och vuxna i alla åldrar varje sommar och helger året runt! Fantastiskt. Kaffe och glass med jordgubbar. Knaster från springande barn i gruset. Doften av nyklippt gräs. Hoppa och dyka från bryggan. Springa naken ute i regnet. Ingen stress och inga barn som någonsin gråter eller skriker eller är arga. Så blir det väl automatiskt?

Vi har varit inne i ett stimm av småvinster på NY Lottery. Man kan ju vinna så ohemult många miljoner och då skulle jag kunna köpa detta smultronställe. Man måste ju få drömma! Särskilt när vintern är här.

Så var det skola idag igen! Jätteskönt på många sätt, men är det inte helt otroligt att jag fick väcka barnen i dag! Varje dag har de istort sett sovit till 6.30 utan undantag. Hela Jullovet. Idag fick jag som sagt väcka Sidney 7.15 och Douglas som nästan aldrig somnar om somnade om och så fick jag väcka honom klockan 7.30! Hur kan de veta?

Det skall börja en ny serie på tv. Den handlar om "amerikanska hjältar som försvarar sitt land med sitt liv". Vi såg en trailer på tv igår och det var nästan läskigt. Tänker folk inte själva här? Ibland blir jag faktiskt misstänksam. Så fort jag har hittat länken så postar jag den så ni får se.

2 kommentarer:

jCecilia sa...

Anna, wake up! Du vill inte bo på en ö i skärgården i Sverige.... du har nog tittat för mycket på Alla vi barn i Bullerbyn darling! puss o kram

Anna sa...

Nej för guds skull, inte bo, bara tillbringa sommrarna!