onsdag 24 februari 2010

Söndag

Det var väl väldigt vad svårt det skulle vara att få till det att skriva nuförtiden. Att jag hårdprioriterar min vila kan vara en anledning. Att jag är dunderförkyld kan vara en annan.

I söndags hade vi i alla fall en härlig familjedag. Fast jag trodde att jag skulle ligga kvar i sängen hela dagen pga min förkylning, men det känder så in i bomben trist att inte kunna följa med så jag tog lite medicin och en varm dusch och kände mig lite bättre.
Vi åkte in mot Manhattan och stannade till i Harlem och åt lunch på ett bbq ställe som ligger precis vid Hudson river under en bro, så jag måste säga att själva placeringen var som taget ur en film. Vi parkerade bakom en bil som såg riktigt läskig ut, som om någon bodde i den fast det inte fanns någon baklucka (när vi kom tillbaka så skulle de precis bogsera bort den).

Efter lunchen tog vi oss till Intrepid ett "sea, air and space museum". De hade en special vecka med massor av happenings pga lovet. Killarna gillade det massor, man fick provsitta helikoptrar, de hade olika "pyssel stationer" och man kunde kolla in ett 20 tal flygplan som stod uppe på båten.

Innan vi skulle ta oss hem så avslutade vi med en fika. Då busade killarna lite (som vanligt) och PANG så bankade Sidney huvudet in i ett hörn på en stol. Jag var på toa när detta hände och kommer ut och ser Douglas stå och skämmas i ett hörn och blod på Sidneys tröja och Niklas som trycker något mot hans huvud. Allt gick bra och efter en stund så hade det sluta blöda.
Douglas å andra sidan skäms fortfarande.

Inga kommentarer: