lördag 20 februari 2010

Kort sammanfattning av veckan

Aaaaahhhh, lite egentid såhär på lördagseftermiddagen. Har inte haft det på hela veckan! Hjärnan brinner av glädje just nu. Lilla är med pappa och handlar och stora har en kompis här, de bygger lego och sjunger inne på hans rum.

Ville bara berätta lite mer om denna vecka.
I lördags var jag nämligen inne på Manhattan med en kompis och vi började med en brunch på Good enough to eat. Sen var vi på MoMa och kollade in Tim Burton utställningen. Den var helt fantastisk. Antingen för att jag inte riktigt visste vem han var och vad han gjorde, eller så för att hans alster verkligen tilltalade mig. Jag ville ha allt han hade gjort. Så fint och så busigt och barnsligt med en gnutta allvar i en härlig mix!
När vi gått så mycket blev vi sugna på en pedikyr så det slog vi till på! Och sen en semla på svenska fiket "Fika".
Det var en heldag som var helhärlig!

I veckan har vi gjort småsaker och faktiskt mest varit ute och lekt i snön som vräkt ner. Helt okej men som ni förstått, lite jobbigt med. En av dagarna var vi till den svenska familjen i Rye som nyss flyttat hit. Vi åt hemmagjorda semlor. De var okej men verkligen inte toppen. Dels för att jag inte hittade kardemumma och dels för att de jäste dåligt. Men vad gör man inte. Traditioner känns väldigt viktiga ibland.

Jag har också varit iväg på tjejmiddag. Mycket trevligt. Men jag märker verkligen att jag inte längre är skapt för att vara ute längre än 8-9 snåret på kvällarna. Jag blir så trött så trött dagen efter. Men samtidigt vill jag ju passa på. Det kommer komma en tid när det inte alls blir så enkelt här framöver.

Idag har vi också haft det efterlängtade födelsedagspartyt för 7-åringen. Vi satsade på det lilla kalaset. Hans absolut närmsta vänner och vi var på det hemska stället. Men det var helt okej, för vi började tidigt så det var inte så hysteriskt som det kan vara. Jag känner mig nöjd och glad och det verkar som om han gör det också.

Jag har varit hos min doktor igen. Han kollade hur mycket bebisen väger. 2100 gram just nu. Vilket innebär att hon kommer ligga runt 4000 gram vid födseln. Som Sidney. Själv hade jag inte gått upp något alls de senaste 2 veckorna. Ett mirakel.
Det var lite kortfattat om vad som pågått här hemma. Hur har ni haft det? När är det sportlov i Sverige?

4 kommentarer:

vicktoria sa...

Sportlov v 9. Och du verkar ha det bra. Jag ska göra som du; ta mig iväg även om jag helst vill vara hemma. Det tar ju inte bara energi att göra saker, det ger ju faktiskt också.

Du är så fina Anna. Det ska bli så spännande att följa Er lilla tjej.

Kram, V

Anna sa...

Jag tror att det är bra för sinnet att komma iväg ett tag, man blir så mycket bättre människa då. Tycker liksom om familjen så mycket mer efter några timmar på egen hand.
Det är svårt att få till med småbarn i huset, och jag är egentligen usel på att få till det också. Jag jobbar på det.

Tack fina du för de värmande orden!
Kram

Perny sa...

Hittade just din blogg, trevlig. Kan förstå att traditioner blir lite viktigare när man bor så långt borta från det man är van vid. En fråga som poppade upp i huvudet på mig var, vad kostade semlan :)

Anna sa...

Hej Perny, välkommen hit då :-)

Jag vet faktiskt inte vad semlan kostade, men jag tror att den var billigare än jag trodde.

Anna