torsdag 4 februari 2010

Otrevligt

Den där trevliga söndagen jag berättade om. Det hände en liten otrevlig grej. En grej som jag bara väntat på. Jag visste att det skulle hända förr eller senare. För jag känner till denna familj. Mycket bra. Jag vet våra svagheter och styrkor (finns det några styrkor? Just nu mest förvirrat läge).

Hursom helst. I våras tror jag. För snart ett år sig alltså. Så skulle Niklas fixa lite med garagedörren. Den är automatisk. Det finns en lite koddosa precis utanför dörren, samt en liten fjärrkontroll som man kan öppna och stänga dörren med. När han nu skulle programera om så att vi även kunde andvända en knapp som fanns i bilen för att öppna garagedörren så blev det fel någonstans. Det gick inte att använda kodlåset och inte heller fungerar det att öppna dörren från bilen. Varför det överhuvudtaget skulle vara viktigt att kunna göra det har jag inte riktigt förstått eftersom vi ändå aldrig i helvete kommer kunna få in bilen i garaget. Det är fullt med annat bråte.

Så, min fasa har varit att vi skall glömma fjärrkontrollen kvar inne i garaget och sen stänga dörren. För då kommer vi inte in där mer. Utan att ringa dyr reperatör.
I söndags skulle jag hjälpa barn på med cykelhjälmar och lade fjärrkontrollen på soptunnan inne i garaget och tänkte "den får jag inte glömma bort där". Sen var det tumult och massor av saker hände. Någon annan stängde garagedörren. Och nu måste jag ringa dyra reparatören. Ännu en sak på min långa "att göra" lista.

Men först på möte om en "fundraising" middag på Douglas skola.

Off I Go!

Inga kommentarer: