tisdag 2 februari 2010

En trevlig Söndag

Ni vet de där dagarna när allt bara känns bra. När det flyter och man kopplar av fast det händer massor av saker. Nej, jag vet. De händer inte så ofta. Alltid är det något som kinkar. Ett barn är gnälligt, du är pmsig eller bara trött. Mannen är på dåligt humör. Ja, det finns många saker som kan komma emellan den där riktigt bra dagen.

Söndagen var en sån dag för mig. Vi hade bjudit hit Niklas kollegor från Brooklyn på brunch. Det var 6 vuxna och 10 barn sammanlagt. Helt i sin ordning.
Kvällen innan fick jag känslan av att maten inte skulle räcka. Också helt i sin ordning. Så känner jag alltid. Men det gjorde det såklart.

Det som är så himla skönt när vi träffas är att även fast det är så många barn så funkar det så bra. Inget tjafs (småincidenter) och alla verkar ha rätt kul. Vi gick ut och lekte när husets väggar verkade krympa och sen tog vi oss ut till havet och såg New York City skyline i solnedgång. Oerhört vackert. Sen gick vi allihop på restaurang och åt middag.

Allt bara fungerade och det var avkopplande och framförallt. Trevligt!

Sen är det något magiskt med det stället vi åkte till. Greenwich. Jag har skrivit om det förut. Egentligen ser det väl ut som vilket lite finare ställe vid havet som helst. Men jag får någon lyckokänsla när vi är där. Jag tycker att det är så vackert. Färgerna på sanden. Stenarna, träden och all annan natur. Nu var det is i kanterna runt stranden som hade krackelerat och det var så vackert. Vassen vajar på ett vackert sätt och ja, jag känner mig så harmonisk när vi är där. Fånigt kanske men sanning. Tokigt nog glömde vi kameran. Jag lagrar i mitt inre och tar fram en regning och deppig dag.

2 kommentarer:

Millan sa...

Mysig blogg du har ;-)
Kanske kikar in fler gånger ;-)
Millan

Anna sa...

Alltid kul med nya läsare! Och tack för komplimangen. Ha en skön vecka!
Anna