onsdag 10 februari 2010

Leve finrummet!


I dag gick det helt plötsligt upp ett ljus för mig. Poletten trillade ner och jag insåg plötsligt vitsen med ett "finrum". Ett rum dit inga leksaker överhuvudtaget fick ta sig. Bara zen över hela alltet. Lugn och ro och inte ett enda plock. Vuxenmöbler och ordning och reda. Inget hopp i sofforna och inga billiga soffor för att "de ändå kommer slitas ut snart". Jag ser det så klart framför mig. Bara känslan av att gå in där någon gång om dagen och insupa atmosfären. Sen komma ut i verkligehetens hus igen. Jag tror det skull spara ett och annat sammanbrott.

1 kommentar:

Kina sa...

Hett tips för att skapa ett finrum - ta bort TVn. Vips försvinner alla barnen till den avkrok där TVn är förpassad och man får behålla soffan, lugnet och ordningen för sig själv.

Kram