tisdag 9 februari 2010

Jump rope for heart


Idag har jag varit på Sidneys skola och hjälpt till. Det är "national heart week" och det pratas mycket om vikten av att äta rätt och att röra på sig. Samt om hjärtsjukdomar. I alla fall på tv.

Jag har varit i jympa salen och hjälpt barnen lyssna på sitt hjärta när de har hoppat runt och rört sig massor. Jätteroligt och rätt intressant. Man känner ju till sitt eget barn och inte så många andras. Hur de är rent fysiskt.

Båda våra killar är rätt atletiska. De gillar att röra på sig och att vara ute och springa runt som galningar. Detta är ju såklart både på gott och ont. Mest gott i det långa loppet såklart.
Därför blir jag lite ledsen när jag ser barn som är lite överviktiga, som inte orkar och som vill sitta ner och vila. Fast det inte är jättejobbigt. Jag blir också glad när jag ser vad uppmuntrande ord gör för dessa barn. Och att de lägger manken till och kör lite extra fast de inte kan, vill eller orkar.

Annars förbereder vi oss på att vara hemma i morgon eftersom det tydligen skall dra in ett snöoväder i vårat område. Jag gissar redan nu att skolorna ställs in. Niklas åker till London i kväll, som tur är kommer han hem på fredag. Inga långa resor nu vill jag bara säga. Men det är väl typiskt att det skall vara en mindre skoldag då så att man riktigt skall bli utmattad!

Inga kommentarer: