fredag 19 februari 2010

Det oändliga vinterlovet

Om det är en till dag med vinterlov måste jag kasta in handduken och kapitulera.
Nu är det nog med ledigheter!
Säg nu inte att jag skall vara glad och tacksam för att få vara hemma med mina barn och att ni också önskar er mer tid med era barn. Jag förstår det. Jag förstår det alldeles utmärkt.
Men ibland kan en dag vara skillnad på liv och.....trasigt liv. Nu har jag tömt förråden på tålmodighet, bakning av bullar och semlor, äta barnvänlig mat 2 ggr om dagen (man kan variera köttbullar och korv i oändlighet om man vill att barnen skall äta), jag tycker att det är fördjävla jobbigt med blöta overaller som inte hinner torka innan det är dags att sätta på dem igen och gå ut i snön. Dessutom med en mage som just nu växer så det knakar tror jag.

Jag är trött på mammamammamammamamma! Titta vad jag har byggt i lego för miljontegången.
Men jag skall vara tålmodig och nästan glad hela dagen i dag också, för det är sista dagen på en oändlig ledighet (ni minns att det var snödagar och sjukdagar veckan innan lovet?). Jag skall ta djupa andetag och låtsas att det är måndag redan!

Inga kommentarer: