fredag 13 november 2009

Taxidriver

Nu har jag varit sådär otroligt oinspirerad ett tag igen. Tycker inte att jag har något att skriva om även fast det händer saker hela tiden. Tänker att det liksom inte händer något nytt. Samma saker hela tiden och vem vill läsa om sånt? Inte jag i alla fall.

Så jag berättar om att jag igår gjorde något otippat. Åkte in till Manhattan fast jag inte ville. Det var kallt och blåsigt och jag ville bara gå omkring i myskläder. Men jag gjorde det. För om man inte gör något kan man inte klaga på att man har tråkigt. Så säger min man.

Nu till det riktigt otippade. Jag och en annan B-Reel fru, gick på bio. Michael Jackson. Riktigt otippat. Eftersom jag inte är något större fan så måste jag säga att jag blev positivt överraskad.

Det blev jag inte när jag sen skulle hem. Tågresan gick finfint. Fort och jag nickade till några gånger och blev rädd att jag skulle missa att gå av i Tarrytown och hamna i Poughkeepsie. Fortfarande kul om ni frågar mig.
Men sen när jag skulle ta taxi från stationen och hem. Det var då jag blev irriterad. Här fungerar inte taxibilarna som taxibilar mest gör utan som någon slags minibussning med knasiga regler.

Jag vill liksom bara beställa en taxi som tar mig hem och så betalar jag. Ingen jättemärklig önskan, eller hur?

Så, jag hoppar in i bilen efter att ha berättat vart jag ska. Okej, säger snubben i bilen. Två äldre herrar sitter redan i bilen. Vi börjar åka och chaffisen frågar om jag menar Crest Drive som ligger borta vid motorvägen. Nej absolut inte säger jag. (Det finns förövrigt bara en Crest Drive i Tarrytown så det var han som inte hade koll. Jag vet ju var jag bor).
Nehe, säger puckot. Men jag skall söderut. Då måste du åka med en annan bil. Så vänder han bilen och släpper av mig igen. Idiot! Så då måste jag återigen gå runt bland bilarna och fråga om någon skall åt vårat håll. Inte just nu visar det sig. Den bilen som står längst fram skall till sjukhuset och frågar om jag vill åka med dit först. Men det har jag då rakt ingen lust med. Den snälla tjocka farbrorn som sitter i taxin och är påväg till sjukhuset säger då att de kan släppa av mig först. Jag hoppas att det inte var något akut han var påväg dit för.

Detta förhandlande och dessa dumheter betalar jag sedan 5 dollar för!!! Jag tycker det är horribelt. Det är ju inte ens taxiverksamhet.

Inga kommentarer: