fredag 20 november 2009

Statusrapport

Vaknade som ett riktigt skrynkel i morse. Liksom inte utvilad fast jag somnade klockan 10. Kände mig uttorkad och totalt täppt i näsan. Som om förkylningen bestämt sig för att börja om. Sen hördes ett ovanligt ljud utifrån köket. Slammer med bestick och tallrikar. Någon ropar "frukosten är färdig". Herregud så trevligt! Det mina vänner, händer nästan aldrig. Att den andra vuxna i hushållet går upp och lagar frukost på vardagen och jag får sova en kvart längre! Det kändes okej att vara ett skrynkel ändå.

Jag försöker just nu få i hela familjen vitaminer av alla det slag. Frukt förstås, men även vitaminer på burk. Eller som Douglas säger "lillaminer". Här (vet inte om det finns i sverige) ser nämligen vitaminerna ut som godis. Och de smakar bara gott! En enkel match att få dem att tugga i sig dem. Jag vill verkligen inte att vi skall insjukna i någonting mer. Och att vi skall hålla oss friska till vår Sverigeresa och gärna också på plats!

Idag har vi härligt väder och det är fredag! Hoppas dagen har mysiga saker att bjuda på också!

2 kommentarer:

Anders Jacobsson sa...

Pliiiiis! Skicka lite fint väder hit tack :)

Anna sa...

Okej, jag försöker! Sa jag att det är 16 grader varmt också :-) Ha det gott i novembermörkret. Det är det här med. Mörk alltså!