onsdag 25 november 2009

Douglas smider planer

Den lilla i familjen tar liksom inte särskilt mycket plats. Självklart så lallar han runt och säger sköna saker och får utbrott och är rätt mycket som treåringar är mest. Men hans personlighet är rätt hemlig och få förunnade få ta del av den utomordentligt härliga unge han är.

I helgen när vi var på utflykt så var en av hans tjejkompisar med. Niklas frågade om han tycke om henne. Jo, visst. Det gjorde han ju. Men han talade bestämt om att Ana. Badrumsflickan. Var hans tjej som han skulle gifta sig med. Jag och Niklas försökte låta bli att skratta. Sidney hade redan börjat fnissa. Jaha, sa jag. Jag har för mig att du förra veckan sa att du skulle gifta dig med Jennifer? Ja! Jag skall gifta mig med både Jennifer och Ana. Och jag skall ha skjorta och slips och kostym. Nu fnissar jag och Niklas i hemlighet. Sidney gapskrattar. Douglas ser allvarlig ut. Sen säger han. Nej förresten. Jag skall ha pyjamas! Ni som känner till lite mer om honom vet att han är pyjamas fetischist (stavas det så, jag har lite bråttom och orkar inte kolla det just nu).

Så, jag säger bara. Watch out Hugh Heffner. Du har en efterträdare. Han skall gifta sig med två tjejer och han tänker antagligen bära pyjamas!

Inga kommentarer: