lördag 21 november 2009

Jocke is still my God!

I går var det paybacktime på grannens snälla barnvaktande när vi var på Kent. Allt gick jättebra och barnet var snällt och grät inte en enda gång och sov hela natten. Det kändes bra.

Som jag skrev i går så var vädret underbart. Vi gick till en ny lekpark efter det att jag hämtat Douglas från skolan som var superfin! I ett hörn på en annars grön park utan mycket annat än planteringar så har det organiserats stockar som barnen kan balansera på och en rutschkana som liksom går i berget och så ett litet utkikstorn. När vi var där var Douglas kompis Ana där. Ni vet hon från badrumsincidenten. De lekte och hade så roligt!

Just innan vi gick iväg från skolan så sprang Douglas och Ollie in i kyrkdelen på skolan, de jagade varandra och hade kul. Då kom en av fröknarna och sa att där fick man inte vara och absolut inte springa. Det jag tänkte på var "låt barnen komma till mig". Var inte det något som stod i bibeln?

Ikväll skall vi på konsert i Kyrkan och en av sångerna är "Lord is my Helper". Det skall bli mycket intressant att se!

Annars läste jag just om ”Be-bop-a-lula hela jävla dan” och tänker att jag verkligen skulle vilja gå på konsert igen! Riktig konsert och ingen kyrkokonsert. Även om det kan blir rätt gulligt att se de små sjunga.
Ha en skön lördag!

Inga kommentarer: