lördag 3 april 2010

Om man inte får drömma - kan man inte leva

Det har hänt massa saker och ändå inte.
Det är väntans tider. Lillskruttan blir inte så stor som det var trott och jag har haft mitt sista läkarbesök innan snittet.
Jag borde packa väskor åt liten som stor.
Niklas är nu ledig tills mamma och pappa kommer den 18:e april.

Jag tror upplägget för att ta emot en ny familjemedlem är färdigt. Solen skiner och vi har planterat blommor och blivit solbrända. Grannen har gett bort en basketställning till Sidney och Douglas åker på sin scooter. Det är härligt helt enkelt.

Just nu fantiserar vi mycket om att ha 935 000 dollar. I kontanter.
Vi har hittat drömhuset - alla kategorier.
Ett 60-tals hus som är helt oamerikaniserat med "river wiew". Villhavillhavillha.

Men vi skall ju inte stanna. Och vi har ju inga pengar. Å ändå så fantiserar vi hela vår vakna tid om detta underbara hus. Vi möblerar och planterar. Grillar och har trevliga middagar i det fantastiska huset. Det har bara en tidigare ägare. Som bott där i 48!!!! år. Undrar om jag kommer leva så länge att jag kommer bo på ett ställe i 48 år. Hittills är rekordet 2 år i samma boende.

Inga kommentarer: