torsdag 15 april 2010

No more Drama

Som sagt, vi njuter av varandra allihop här hemma. Tar det lugnt och bara är. Som det ska vara. Men. Nu känner jag att det måste liksom till lite mer. Har behov av lite annan stimulans också. En bra mix liksom.

Så, igår gav vi oss i väg till HM för att handla lite kläder som passar på Greta. De kläder vi hade var ca 7 storlekar för stora så hon försvann i ett hav av tyg. Det skall också tilläggas att vi var och åt på den Japanska restaurangen först. Och jag känner mig inte riktigt bekväm med att amma offentligt här än. Vet inte om det är tillåtet eller inte. Det är så många som flaskmatar här eftersom mammorna skall tillbaka till jobbet så tidigt. Hur som så gick just den grejen rätt okej. Det var sen på "Mallen" som jag kände att jag inte var mogen för den lilla utflykten.

Musiken på HM var discovolym och jag fick bacillskräck! Ville bara hem och började gråta. Helt hormonellt normalt.
Det jobbiga var att dagen inte slutade där.
Vi vet ju såklart att Douglas är allergisk mot skaldjur. Men kunde inte tro att han var allergisk mot att inandas ångorna från tillagade räkor.

Så, medan jag nattade Sidney och Greta var Niklas och Douglas på akuten. Han fick så svårt att
andas och att ta beslutet med epipenen var svårt och vi bor bara 5 minuter från sjukhuset så de åkte dit. Han fick andas in medicin i en inhalatormask och stannade i två timmar sen fick de komma hem igen.
Men det var liksom lite för mycket som hände igår. För en nyförlöst mamma och hennes bebis.

Idag stannar vi hemma och väntar på tvättmaskinen vi har köpt. Det är lycka förstår ni. Om man har en amerikansk tvättmaskin som vispar runt kläderna i ljummet vatten och inget blir rent om man inte använder klorin så är drömmen om en "riktig" tvättmaskin outhärdlig.

Och vi slog till i veckan! En "frontloader" som spinner som en katt! Det kommer bli så roligt att tvätta nu!!

2 kommentarer:

Gizze sa...

Hej

Halkat in här bara...

Grattis till Greta, underbart med smått...älskar att lukta på bebis ;)

Blev full i skratt när jag såg om tvättmaskinen...hihi, jag var i Dallas 1989, DÅ var maskinerna kaos, vispade verkligen runt tvätten, torts att vi hade en med "lyx" som hoppade lite...
De har alltså inte kommit längre i tvättmaskinsvärlden...Ojojoj ;D

Hoppas Askan försvinner och låter er få besök från Sverige snart!!!

Hälsningar från Gizze i Värmland

Anna sa...

Hej och hallå! Vad kul med nya läsare! Och nej, inget har förändrats på tvättmaskinsområdet och när vi i glädjerus berättar för vänner om vår fantastiska tvättmaskin så tycker de inte ens att deras är dåliga och ser så frågande ut när vi försöker förklara. Men hur skall man veta om man inte provat?